PRINCE OF PERSIA TRIOLOGY
PRINCE OF PERSIA TRIOLOGY
Prince of Persia
 
Animáció
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Főoldal
 
Menü
 
Prince
 
Sands of Time
 
SANDS OF TIME
 
Warior Within
 
WARRIOR WITHIN
 
Two Thrones
 
TWO THRONES
 
Dahaka
 
Szavazz!
Ki a kedvenc karaktered a WW-ből?

Prince
Shahdee
Old Man
Kaileena
Crowmaster
Brute
Griffin
Dahaka
Sand Wraith
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Shahdee
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Társoldalak
 
Ismertető

Prince of Persia: The Two Thrones

2003 telén elsöprő sikert aratott a nyolcvanas évek klasszikus játékának újraértelmezése,a
Alátványos megvalósításnak és remek történetnek köszönhetően gyakorlatilag új etalonként robbant a külső nézetes akciójátékok közé, számos díjat is bezsebelve. Természetesen nem maradt el a folytatás: a 2004-es év végére kijött a Warrior Within, majd 2005 utolsó hónapjában követte ezt a trilógiát lezáró epizód, mely az első hírekben szereplő Kindred Blades után végül a sokkal találóbb The Two Thrones alcímet kapta.

Tekintve, hogy a Warrior Within kétféle befejezést is kínált a játékosoknak, ezek közül az egyiket választották ki a folytatáshoz a készítők, mégpedig amelyben Kaileena élve marad. Hercegünk Kaileenával együtt hazaindul az Idő szigetéről Babilonba. A partokhoz érve azonban hajójukat elsüllyesztik, a partra vetődő Herceget és Kaileenát is elfogják, azonban főhősünk megszökik és a lány kiszabadítására indul. A sztori Babilon városában játszódik, változatos helyszíneken: az utcáktól a csatornarendszeren és a palotán keresztül a háztetőkig bezárólag mindenfelé megfordulhatunk.

A történet során hamar kiderül, hogy a Herceg kissé skizofrénné vált a harmadik epizódra: második énje a Sötét Herceg lett. Ő egyrészt belső hangként van jelen, másrészt pedig a kalandok során bizonyos helyeken hősünk egyszerűen átalakul a gonoszabb gondolkodású személyiséggé. (Ez a váltás teljesen automatikus, nincs lehetőségünk eldönteni, hogy egyes pályarészeket melyik szereplő bőrébe bújva teljesítünk.) A Sötét Herceg külső megjelenése mellett mind harcmodorát, mind mozgásait tekintve különbözik „normál” változatától. A különböző szúrófegyverek helyett ő elsődlegesen a testébe épült láncot használhatja a rátámadó ellenfelek ellen, akár ostorszerű csapásra, akár például fojtogatás céljából. Fontos tulajdonsága még a második személynek, hogy a homok adja életerejét, mely folyamatosan fogy, és az ellenfelek legyilkolásával növelhetjük, ezáltal is pörgősebbé téve a játékmenetet, ha épp a Sötét Herceget irányítjuk. Nincs lehetőségünk ugyanis megállni és körbenézni, hogy merre kell folytatnunk az utat, gyors döntésekre lesz szükség, ha oda akarunk érni időben a következő ellenfélhez. (Vagy esetleg kereshetünk valami fal mentén álldogáló edényt, amit széttörve jó esetben szintén találunk kis tartalék homokot.)

A harc már eddig is igen kifinomult és látványos volt a Prince of Persia sorozatban, ezt most még egy szinttel tovább vitték, és kiegészítették a Speed Kill rendszerrel. A pályán mászkálás során bizonyos helyzetekben – amikor ellenfeleink közelébe kerülünk úgy, hogy ők még nem vesznek észre, például felettük lógva egy rúdról, párkányról vagy egy kötélről – a képernyő kissé elmosódik, ezzel jelezve, hogy itt az ideje a Speed Kill elindításának. Ekkor a megfelelő gombot megnyomva különleges mozgássor indul, melynek során igen pontosan időzítve kell párszor kattintanunk az egérrel (ezt tőrünk elszíneződése jelzi), máskülönben lőttek a kivégzésnek, ellenfelünk félrelök, és normál küzdelemben kell megvívnunk vele.

A lehetséges mozgások az eddigi epizódokhoz hasonlóan most is igen sokfélék. Például a falnak futva pár lépést tehetünk felfelé (de ha közel van a szomszéd fal, akár át is ugorhatunk felé, majd vissza, így feljebb jutva a következő párkányig), vagy kisebb távon a falon is futhatunk. A Sötét Herceg ezt még megfejeli azzal, hogy a láncot mintegy lasszóként használja, és így lendül tovább a fal mentén, vagy keresztül egy terem felső rúdjait használva. A falon felfutva néhol lyukat találhatunk, melybe tőrünket belevágva megkapaszkodhatunk, és innen felfelé vagy oldalra lendülve juthatunk tovább. A falakon pedig néha dobbantót helyeztek el, melyről nagyobb elugrásra nyílik lehetőségünk (sőt, ha jól időzítünk, akár innen is indíthatunk látványos Speed Killt).

Érdekes új játékelem a fogathajtás. Ilyenkor egy lovas szekérre pattan a Herceg, és miközben jobbra-balra kanyarodunk a fogattal – arra vigyázva, hogy nehogy nekicsapjuk a falnak –, a kocsira felugró ellenségektől is meg kell szabadulnunk. Nem sokszor lesz ezzel dolgunk, de szépen színesíti a játékmenetet, igaz, kicsit talán nehéz az irányítása.

Természetesen bizonyos időközönként főellenségekre is számíthatunk. Velük jóval nehezebb elbánni, mint a pályákon általában felbukkanó katonákkal, több Speed Kill sorozatra is szükség lehet, hogy elimináljuk ezeket. A pálya kialakítása is segítségünkre lehet ilyenkor, és a belső hang is megpróbál rávezetni általában arra, hogy mi a gyenge pontja ellenfelünknek.

A történet és a pályaszerkesztés egyaránt jól sikerült. Az előbbinek köszönhetően nehezen hagyjuk félbe a játékot, folyamatosan hajt a kíváncsiság, hogy mi is lesz a végkifejlet. Az utóbbi pedig gondoskodik arról, hogy ne nagyon adjuk fel a kilátástalanság miatt a küzdelmet. A legtöbb esetben egyértelmű, hogy merre kell tovább haladnunk, de legalábbis kis nézelődés és gondolkodás után rájöhetünk a továbbjutás módjára. Persze ez nem mindig lesz egyszerű, hiszen sok esetben igen pontos időzítésekre van szükség a megfelelő ugrásokhoz. Kifogásolható talán a mentési lehetőség hiánya, de végső soron ez is egyfajta plusz kihívást ad a játékhoz (persze igencsak bosszantó lehet, amikor már sokadik alkalommal halunk meg pechünkre a következő mentési pont előtt, és kezdhetjük az előzőtől a játékot). Szintén kár, hogy az átvezető jeleneteket nem tudjuk átugrani – ez főleg az újrakezdések után zavaró.

A játék talán egyetlen gyenge pontja az irányítás. A konzolos vezérlés PC-re átültetése a legtöbb játék esetben nem jön ki szerencsésen. A Prince of Persiában pedig néhány esetben különösen bosszantó volt a WASD+egér kombinációval történő irányítás során a kamera-relatív mozgás. Mindenekelőtt akkor, amikor épp menet közben magától elmozdult más pozícióba a kamera. De sokszor előfordult az is, hogy a fal mellé szorult kamerát nem tudtam megfelelő szögbe mozdítani az egérrel, így jóval nehezebben találtam meg a megfelelő irányt a kaland folytatásában.

Végül a zenékre és a hangokra kell még kitérni. Ezen a téren is remekül teljesített a program, a hangulathoz sokat tesznek hozzá az aláfestő zenék, és a szereplők hangjait is jól eltalálták. A Herceg két személyiségének párbeszédei is kitűnőek, de még a narrátorként hallható női hang is igen kellemes.

A fejlesztők koncepciója szerint a The Two Thrones a befejezése az Idő Homokjához kapcsolódó sorozatnak, így az esetleges folytatás teljesen új háttértörténetet fog kapni. (Márpedig miért is ne lenne folytatás – egy sikersorozatról nem valószínű, hogy csak úgy lemond egy kiadó...) A harmadik epizóddal egy nagyszerű zárást kaptunk a trilógiához, történet, látvány és hangulat terén is szinte a maximumot nyújtva, amit manapság egy játéktól elvárhatunk. Ezek után kíváncsian várhatjuk, mivel – és mikor – fogják überelni a Ubi Soft munkatársai eddigi alkotásaikat.

 
Prince of Persia
 
Animáció
 
Szavazz!
Milyen az oldal?

Király
Közepes
Még van tennivaló
Rossz
Borzalmas
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Látogatók
Indulás: 2007-01-18
 
Dark Prince
 
Háttérzene
 
CHAT
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Prince
 
Szavazz!
Melyik tetszik jobban?

Sands of Time
Warrior Within
Two Thrones
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Farah
 
Szavazz!
Ki a kedvenc karaktered a T2T-ból

Prince
Dark Prince
Farah
Kaileena
Visier
Klompa
Mahesti
The Twins
Old Man
Stone Guard
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Az Oldal

Görgetősáv
 
Lapozás
 

 
Kaileena
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!